hepy birthday hubbyku cayang…..

hari ni 24hb birthday suamiku tercenta…hari ni jugak anak teruna tersayang kena checkup kat klinik pakar pembedahan , GH Seremban….robek hatiku bila dengar penjelasan dr muhamad haffiz tentang bius dan bagaimana proses itu dijalankan dan bagaimana kondisi badan ielham nanti dan apa kesanya pada dia………dan sebagainya, YaALLAH bagaimana harus aku menerima kenyataan ini bahawa anakku akan di bedah…YaAllah selamatkan dia kembalikan dia seperti asalnya wahai tuhanku, bantulah aku……..suamiku diminta untuk menandatangani surat kebenaran untuk pembedahan dijalankan seram sejuk badan dan aku terus membawa ielham keluar…air mata tak tertahan lagi ielham pulak buat muka tercengang dan cuba peluk aku td, agaknya tahu mummy susah hati….memang mummy tak secap hati, mummy takut, mummy sedih, mummy risau, mummy sayangkan ielham…macamana mummy nak tahan air mata nih…lepas tu dr haffiz tu panggil aku dan ielham masuk suh aku duduk dan cuba buat lawak ngan aku…dia check degupan jantung ielham pastu check dada dan tanya samaada ielham ada elergic pada ubat ke atau macam2, alergic anak teruna aku tu setahu aku ngan hubby pada madu dan kekacang…..tak tahu plak yang lain…risaunya….daripada penerangan dr tadi aku dah dapat bayangkan keadaan anakku nanti kat bilik operation tu….yaAllah macamana nih?? lepas keluar bilik tu seorang nurse tu sempat pesan isnin depan sila datang pagi sbb banyak prosedur nak buat takut nanti terkocoh-kocoh……Allahummasallialasyaihidinna muhammmad!!

keluar dr hospital hubby ku ajak menyinggah kat parkson sbb aku sibuk minta dia belanja mcd pastu pulak daddy nak belikan ielham mainan baru….sampai parkson best jugaklah sbb tak ramai orang, parking pun senang sbb kereta tak banyak…terus naik tinggkat 2 tengok site mainan, yang bebanyak mainan kat situ ielham berkenan ngan trak kecil yang ada puzzle dalam nya, ok lah bugget banyak jadi siket, pas daddy asyik membelek kereta control sibuk benar nak beli dari bulan lepas lagi, disebabkan hari ni birrthday dia, aku mintak jugak dia pilih dan belikan untuk diri sendiri sbb mummy tak ada duit pun, kalau adapun nak beli kek kat sicret recepi kang tp kebetulan pulak sepupu ibu mertuaku yang duduk kat tmn guru seremban meninggal pagi td, mak ikut sama jd kami tak dapat nak menyinggah banyak tempat, gi tailor victor pun tak boleh sbb mak dah tunggu kat masjid Rasah hmmmm dah pilih2 kereta tunggu pulak promoter tu charge battery kete tu dah hampir setengah jam, ngan ielham sibuk pulak ngantok sbb dari pagi td tak tido2….pas daddy dok try kereta tu dia dicide nak beli terus teruslah amik dan bayar kat counter….dah tu turun tingkat 1 gi mcd aku ttapau bigmac ngan fourdover grilled chicken, tunggu pulak lagi 20min sbb burger lambat siap….tunggu punya tunggu teruna ku dah resah kena pulak layan dia kat bear yang berjalan kat situ, nak bg dia mainkan menda tu lama sampai 5min per rm3 so tak jadi tengok2 ajer nanti mummy janji kita pergi naik tu…..macam kat jusco 2 minggu lepas ielham naik bear2 besar lagik…….dah siap sumer terus amik mak kat masjid rasah dan terus balik sblum tu singgah pasar basah sb beli barang dapur ngan barang angah nak buat satey mlm ni…..

Leave a Reply

