kesian adikku…

2-3 hari ni patut pun ada terdetik yang tiba2 aku teringat adikku rizuan yg duduk kat kuantan macam ada hint yang dia nak xsident, rupenya betul dah sibuk ngan abang baby pagi td, aku x dengar pun sms lala, hmmm syian betul aku tak tahan bila dengar mak ngan lala cerita, aduhhh pedih hati aku…..aku telipon mak tanya kepastian mak kata teruk aku jadik pelik cemana leh kua hospital kalau macam tu?? cemana leh doc tu tak check ke yang adik aku tu ada luka dlm ke sbb darah ngan air hanyir dia mengalir dari telinga dan mulut…..mulut bengkak,lebam2, muka suma….nak salahkan sapa aku sendiri penah pesan jgn kemaruk sgt nak balik umah, mak pun dah banyak kali melete pasal nih, yaAllah kasihani dia, kasihani ibu dan ayahku, aku rase kesal sangat2 dan aku macam tak boleh nak gambarkan perasaan aku saat ni,

hari ini hubby ku sayang pergi kerja awal2 pagi…syian dia sbb ada meeting, semalam tak work..so ielham suka2 lah tp pagi ni dok daddy…daddy…. bangun pagi2 tengok daddy dia bersiap, siap tunding jari dia kat daddy lagi….hehheh lawak anakku….jap nak pi sambut hubby bunny tu dah sampai umah…masuk2 umah dah dia tengah makan, ngadu lagi pasal abg cik tu….tak tahu lagi nak cakap macamana …..nak balik dia wat tak spoting nak anta aku je, tak nak tido sana macamlah dia yang jaga CC nih, sibuk ngan KOC tuje lah …tak tahu nak cakap lagi sbb entahlah puas dah doa mintak2 si dia berubah, berubah nak terima family kampung aku nih….

ielham meragam pulak td dah magrib sbb mengantuk sanggat lah tu,menagis-nangis kuat habis kua selesema dia, mengamuk sbb asalnya bagi ubat hijau ngan ubat demam, daddy pulak tak beli ubat kat klinik sayangku yang elok tu, memang pun dia close tapi open sebenarnya, kalau nak beli ubat boleh tu, tunggu esok daddy beli katanya nak pergi tengah hari….syian pulak sbb tumbuh bintik2 kat lengan, tiak, ngan perut dia dok sapu2 krim tapi tak tahu jalan ke tak….

aduhai hatiku runsing aje…….

Leave a Reply

