aku yang kecewa & geram….

sakitnya hati Allah je lah yang tahu sapa yang bersalah geramnya……
pada dia yang suka mengacau, membully anak aku, pepandai masuk cc…buka pc on sendiri…benci
dah lah kuat melawan anak aku pun jadi terikut-ikut kuat melawan
dah lah tu kuat mengherdik org

tak tahu lah macamana nak menghadapi budak jahat macam ni, aku tahu lah aku nih sapa kat umah ni tp aku
harap benar budak tu berubah dana mak bapak dia pun kena berubah, jangan plak nanti deorang benci aku sudah…ye lah aku ni dah jaga dan tolong anak dia aku harap dia paham lah…

mmg betul didik anak ni susah kan? bagi aku kekerasan dan ketegasan aku didik ielham bukan bermakna aku tak sayang cuma aku tak bagi muka langsung pada dia aku taknak dia mengada-ngada dan sesungguhnya aku rase cara ini elok untuk bg dia moral ngan semangat supaya dia ada keyakinan diri..tengok lah contohnya dah ada lembut bebenar ngan anak, anak pijak2 kepala..macam tu lah ielham aku nampak sedikit sebanyak ielham dah mula berubah dah pandai merengek2, pandai melawan aku, nanti org salahkan aku sbb aku didik dia kasar tp sebaliknya, tengoklah persekitaran dia macamana sepupu2 dia semua mengada-ngada…for sure deorang salahkan aku…salah aku sbb rotan ielham..aku nak ajar anak aku kasar suka hati aku lah ajar lah anak korang jangan nak mengada-ngada lebih..elehhh selalu aku kena perli didik anak tak boleh kasar2 cakap lembut2..korang cakap lembut2 ngan anak2 korang dia dengar ke tak? dia behave ke tak? aku dah biasa mak aku ajar dan didik aku ngan rotan, aku masuk u jugak, cuma aku tak ada rezeki lebih nak dapat kerja macam org lain….dan aku masih harpkan rezeki dari Allah supaya masa depan aku dan anak2 aku cerah…

mmg aku sellau kecewa, sedih sbb aku tak dapat nak melunaskan tanggungjawab aku sebagai seorang anak kepada mak ngan ayah aku, insyaALLAH satu hari nanti aku cuba lunaskan cita2 aku nak hantar mak ayah ke tanah suci..walaupun 20-30 tahun nanti..aku cuba dengan izin ALLAH…apa yang aku mampu adalah mendoakan..aku mendoakan kedua ibu dan ayahku ….

Advertisements

2 thoughts on “aku yang kecewa & geram….

  1. salam maz,
    jgn marah2 k,be cool.memang berbeza cara pemikiran org lain dengan cara kita.utk hilangkan sakit hati,buat derk dan anggap apa yang dah kita lakukan is the best utk anak2 kita.persetankan kata2 org sekeliling..

    **pstt,sejak bila ade wordpress ni?baru buat ker?xtahula la pulak fara..huhuhu..bila maz dah ade ni bagus gak boleh share apa2 yang patut kan?huhu

    • heheh i shy shy fara, lama dah taun lepas lagi….kekekek
      sbb tu takde sapa org masuk sini fara….heheheh

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s